Ahad, 27 Jun 2010

Program Pemulihan 3M PROTIM

Program Pemulihan 3M (PROTIM) Tahun 2010

Sukacita dimaklumkan bahawa Kementerian Pelajaran Malaysia melalui Bahagian Pembangunan Kurikulum dan Jemaah Nazir Sekolah dengan kerjasama JPN dan PPD akan meneruskan Program Pemulihan 3M (PROTIM) Tahun4 dan Tahun5 bagi memastikan murid-murid Tahap 2 boleh menguasai kemahiran mengira dan mempunyai asas Matematik yang kukuh sebelum melangkah ke perinkat Sekolah Menengah.

Sehubungan dengan itu, pelaksanaannya perlu dijalankan dalam waktu Matematik atau mengikut budi bicara pentadbir sekolah. Tuan boleh membuat pengubahsuaian jadual waktu, namun perlu mamastikan pelaksanaanya tercapai. Pemantauan perlu dilaksanakan oleh pihak pentadbir bagi memastikan program ini berjalan lancar mengikut perancangan. Guru-guru Matematik juga dikehendaki memanfaatkan penggunaan Modul PROTIM yang sedia ada di sekolah masing-masing dengan sebaik mungkin.

Bersama-sama dengan ini disertakan Carta Alir Program PROTIM untuk makluman dan tindakan pihak sekolah. Guru matapelajaran dikehendaki mematuhi pelaksanaan Pra Ujian dan Pasca Ujian PROTIM Tahun 4 dan Tahun 5 agar data ujian tersebut dapat dihantar kepada pihak yang bertanggungjawab mengikut masa yang telah ditetapkan. Sekian terima kasih.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan